داف حضوری

موسسه ی دیوان به مفتخر است به عنوان مرکز آزمون بین المللی TestDaf - تست داف به زبان آموزان آلمانی خدمات ارائه دهد.

آزمون تست داف در دیوان !

تازه ها

ارسال شده توسط مدیر وبسایت

2 اردیبهشت 1400

15.2k بازدید

بخشهای امتحان
نمره قبولی
اعتبار مدرک
ثبت نام
آمادگی آزمون
منابع آزمون
مدرک
برگزاری امتحان
تست داف و دانشگاه ها

موسسه ی دیوان به مدیریت سارا طباطبایی و امید شجاع الدینی مفتخر است به عنوان مرکز آزمون بین المللی TestDaF به زبان آموزان آلمانی خدمات ارائه دهد.

برای ثبت نام آزمون تست داف روی این دکمه کلیک کنید.

ثبت نام

کارنامه آزمون TestDaF معتبر ترین گواهی زبان آلمانی، جهت ارائه به سفارت آلمان و همچنین دانشگاه ها و کارفرما های آلمانی می باشد. امید شجاع الدینی به عنوان نماینده ی برگزاری آزمون های TestDaF در ایران وظیفه ی اجرای این آزمون در موسسه ی دیوان را برعهده دارد. طبق تصمیم هيئت رئیسه ی آزمون های آکادمیک آلمان، که رؤسای موسسات TestDaF, Goethe و ‌DAAD و دانشگاه های معتبر آلمان در آن عضویت دارند و‌در پی رایزنی های سارا طباطبایی و امید شجاع الدینی اعضای هیئت رئیسه ی دیوان، موسسه ی دیوان در تهران به عنوان مرکز آزمون بین المللی زبان آلمانی TestDaF برگزیده شد.

تست داف چیست ؟

جدای از اینکه به چه نحوی و در چه موسسه ای زبان آلمانی را فراگرفته باشید، در نهایت جهت اخذ پذیرش تحصیلی یا مهاجرت کاری نیاز به شرکت در آزمون بین المللی زبان آلمانی دارید. آزمون تست داف، معتبر ترین آزمون بین المللی زبان آلمانی است که چهار بخش مجزا را در بر می گیرد که ارزشیابی نهایی شما، برآیندی از نتیجه ی این چهار بخش است.
موسسه ی دیوان با توجه به امکاناتی که هر بخش به آن احتیاج دارد، ایده آل ترین شرایط برگزاری را برای داوطلبین این آزمون در نظر گرفته است. این موسسه تنها مرکز خصوصی برگزار کننده ی آزمون تست داف در ایران است. آزمون تست داف به طور متوسط ۹ بار در سال ارائه می شود که فرمت امتحان از سال ۲۰۲۲ تماما آنلاین خواهد بود.

بخشهای امتحان تست داف

1. بخش شنیداری (Hörverstehen): در این بخش مهارت شنیداری شما مورد سنجش قرار می گیرد. شرکت کنندگان فرصت دارند تا با شنیدن سه تمرین شنیداری در نظر گرفته شده، مهارت شنیداری خود را محک زنند.
2. بخش نوشتاری (Schriflicher Ausdruck): بی شک نوشتار از مهم ترین ابزارهای ارتباطی است که زبان آموزان باید برای به سرانجام رساندن تحصیلات و یا کسب موفقیت های کاری از آن بهره مند باشند. در آزمون تست داف نیز بخشی مجزا برای این مهارت در نظر گرفته شده است.
3. بخش درک مطلب (Leseverstehen): از مهم ترین مهارت هایی که هر زبان آموز باید بر آن تسلط یابد، مهارت درک مطلب است. اهمیت این مهارت به خصوص در زبان هایی همچون زبان آلمانی، که دایره واژگان گسترده ای دارد، کاملاً محسوس است. با توجه به این گستردگی واژگان، محصل غیر آلمانی زبان باید بتواند درک خوبی از مطالب ارائه شده پیدا کند. تست داف نیز برای ارزیابی نهایی، این امر را یکی از معیارهای خود قرار داده است.
4. بخش شفاهی (Mündlicher Ausdruck): در این بخش زبان آموزان فرصت دارند تا مهارت کلامی خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

نمره قبولی تست داف

برآیند عملکرد داوطلب در تمامی این آزمون ها نمره ی نهایی را تشکیل می دهد. حداکثر امتیاز برای هر بخش ۵ در اکثر موارد کسب ۴ امتیاز از هر بخش کافی است. در برخی موارد بسته به ایالت دانشگاه مورد نظر و شرایط آن دریافت پذیرش مشروط با امتیاز کمتر از ۴ نیز ممکن است بر این اساس نمره دهی آزمون تست داف به سه گروه کلی تقسیم می شود که این گروه ها معادل با B2, C1 و C2 هستند:
سطح اول (بالاترین سطح): TDN 5 -> معادل C2
سطح دوم (سطح میانی): TDN 4 -> معادل C1
سطح سوم (پایین ترین سطح): TDN 3 -> معادل B2
در برخی موارد بسته به ایالت دانشگاه مورد نظر و شرایط آن دریافت پذیرش مشروط با امتیاز کمتر از ۴ نیز ممکن است.

اعتبار آزمون تست داف

آزمون تست داف معتبر ترین آزمون بین المللی زبان آلمانی می باشد. با توجه به تصحیح آزمون در آلمان و کنترل کیفی مداوم ترجیح دانشگاه های آلمان پذیرش دانشجویانیست که دارای این مدرک باشند. به طوری که در مواردی مشاهده شده امتیاز تست داف پایین تر به سطح بالاتر سایر آزمون ها ارجحیت دارد.

ثبت نام آزمون تست داف

اولین گام پیش ثبت نام آزمون مورد نظر،درسایت دیوان می باشد. پس از انجام پیش ثبت نام، نام شما در لیست نوبت قرار خواهد گرفت. در بازه ی ثبت نام موسسه ی دیوان، مسئولین بخش ثبت نام به ترتیب پیش ثبت نام های انجام شده، تا جایی که ظرفیت اجازه دهد با داوطلبین تماس گرفته و اطلاعات ثبت نام نهایی را ارائه خواهند داد. این اطلاع رسانی در قالب تماس تلفنی (از طریق تلفن ثابت یا واتس اپ موسسه) یا ارسال پیام حاوی اطلاعات ثبت نام (از طریق واتس اپ موسسه) خواهد بود. در صورت تکمیل ظرفیت شدن آزمون، زبان آموزانی که پیش ثبت نام نموده اند به آزمون بعدی منتقل خواهند شد.

برای ثبت نام آزمون تست داف روی این دکمه کلیک کنید.

ثبت نام

آمادگی آزمون تست داف

توصیه می شود جهت شرکت در آمادگی آزمون به مراکز برگزار کننده ی تست داف مراجعه کنید. امید شجاع الدینی به عنوان نماینده ی تست داف در ایران کلاس های آمادگی آزمون را در ایران با محوریت نکات پر اهمیت آزمون برگزار می کند. موسسه دیوان پیش از هر آزمون تست داف، کلاس آمادگی آزمون تست داف را نیز برگزار می کند. اطلاعات هر دوره از این کلاس ها در سایت و اینستاگرام موسسه دیوان قرار خواهند گرفت.

منابع آزمون تست داف

با مطالعه ی کتب درسی انتشارات معتبر آلمانی مثل Hueber, Cornelsen و یا Daf- Kompakt و به پایان رساندن سطح C1 و یا حداقل B2 می توانید جهت آزمون تست داف آماده شوید. لازم به یادآوری است که آنچه حائز اهمیت است، دانش شما از این زبان است.

مدرک آزمون تست داف

با ارائه ی مدرک آزمون تست داف با امتیازات بالای ۴ در هر بخش از نظر پذیرش در آلمان نگرانی زبانی نخواهید داشت.
حدود ۳ الی ۴ هفته پس از آزمون مدرک شما به صورت آنلاین صادر می شود.

برگزار کنندگان آزمون تست داف در ایران

مراجع تصمیم گیرنده در آلمان در اعطای امتیاز آزمون تست داف بسیار سختگیر هستند. موسسه ی دیوان تنها مرکز خصوصی بزگزار کننده امتحان تست داف می باشد. همچنین آزمون تست داف در اتاق بازرگانی ایران و آلمان و سفارت آلمان برگزار می شود.

آیا به جز آزمون تست داف راهی برای ورود به دانشگاههای المانی داریم ؟

در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه های آلمانی زبان را دارید باید مدرک معتبر زبان آلمانی ارائه کنید. موسسه ی دیوان به عنوان مرکز برگزاری تست داف این امکان را به شما می دهد. آزمون های بین المللی ÖSD, Goethe Zertifikat و Telc دیگر مسیر های پیش رو می باشند. اما آزمون TestDaf مسیر هموارتری ارائه می کند.

امتیاز شما به این صفحه :

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱۱۵ رای

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری مطلب
برچسب ها :

تمام حقوق برای موزیک اس ام اس ❤️ محفوظ بوده . کپی برداری از مطالب سایت با ذکر منبع و درج لینک مانعی ندارد.