رامبد جوان

با ویجیاتو برای معرفی بهترین فیلم‌ها و سریال‌های رامبد جوان که این روزها فصل جدید برنامه خندوانه را روی آنتن دارد، همراه باشید.

رامبد جوان به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین هنرمندانی که در دهه‌های گذشته در سیمای ملی پرورش پیدا کرده‌ در سال‌های اخیر فرصت بیشتری برای هنرنمایی در تلویزیون داشته است. او که از اوایل دهه ۷۰ شمسی وارد تلویزیون شد حالا یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های فعال در هنر هفتم ایران لقب می‌گیرد که دامنه فعالیت‌هایش از اجرای برنامه تلویزیونی تا کارگردانی فیلم سینمایی توسعه پیدا کرده است. آثار جذابی در کارنامه هنری رامبد جوان وجود دارند که مرور آن‌ها خالی از لطف نیست. با ویجیاتو برای معرفی بهترین فیلم‌ها و سریال‌های رامبد جوان که این روزها فصل جدید برنامه خندوانه را روی آنتن دارد، همراه باشید.

رامبد جوان ۱ دی ۱۳۵۰ در تهران به دنیا آمد. او که اصالتی آذربایجانی دارد بعدها وارد تئاتر شد و سپس به تلویزیون و سینما هم راه پیدا کرد. حضور کوتاه او در سریال همسران به شدت مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و به همین دلیل فرصت هنرنمایی بیشتر را در سریال خانه سبز پیدا کرد. سریالی که در سال ۱۳۷۵ ساخته شد و به‌حدی تماشایی بود که خیابان‌های شهرهای ایران را در زمان پخش خلوت می‌کرد.

او بعدها در سریال سرزمین سبز [که ادامه سریال خانه سبز بود] هم حضور پیدا کرد اما نقطه اوح فعالیت‌های رامبد جوان از اواخر دهه ۱۳۸۰ آغاز شد. رامبد جوان که کارگردانی را از سال ۱۳۷۷ و با مجموعه تلویزیونی جمعه بازار آغاز کرده بود و با سریال گمگشته و سریال باغ بلور ادامه داده بود با سریال نشانی فرصت کارگردانی یک سریال نوروزی را هم پیدا کرد اما با سریال مسافران به اوج محبوبیت رسید.

اگرچه این روزها بسیاری از تماشاگران قدیمی سریال مسافران می‌دانند که این سریال شباهت‌های انکارناپذیری با سریال 3rd Rock from the Sun دارد اما سریال تاثیرگذار رامبد جوان در اواخر دهه ۱۳۸۰ یکی از جذاب‌ترین سریال‌های تلویزیون بود و فرصت‌های بیشتری به مرد متفاوت کمدی ایران داد. رامبد جوان تا سال ۱۳۹۳ در سریال‌های تلویزیون متعددی از جمله سریال ساختمان پزشکان و سریال پژمان هم هنرنمایی کرد اما در نهایت تصمیم گرفت تمرکزش را روی ساخت یک برنامه تلویزیونی کمدی‌محور قرار دهد. بنابراین برنامه خندوانه متولد شد.

روند موفقیت رامبد جوان در سینما هم شباهت‌های جالبی با مسیر او در تلویزیون دارد. رامبد جوان نخستین بار در سال ۱۳۷۶ و با هنرنمایی در فیلم پشت دیوار شب فرصت حضور در فیلم‌های سینمایی را پیدا کرد اما بازیگری در فیلم صورتی [به کارگردانی فریدون جیرانی] به رامبد جوان کمک کرد تا بیشتر از قبل دیده شود. بنابراین او در فیلم مکس، یکی از بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینمای ایران، حضور پیدا کرد. رامبد جوان در سال ۱۳۸۳ اولین تجربه کارگردانی‌ سینمایی‌اش را با فیلم اسپاگتی در هشت دقیقه جشن گرفت اما برای تبدیل‌شدن به یکی از کارگردان‌های توانمند در سینمای کمدی ایران تا سال ۱۳۸۸ صبر کرد.

او در دومین تجربه کارگردانی‌اش با فیلم پسر آدم، دختر حوا به شدت مورد توجه تماشاگران و منتقدان قرار گرفت. جوان در ادامه فیلم ورود آقایان ممنوع را کارگردانی کرد که نه‌تنها یکی از بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینمای ایران لقب می‌گیرد بلکه با فروش پنج میلیارد تومانی در سال ۱۳۹۰ به دومین فیلم پرفروش سال هم تبدیل شد. اگرچه به نظر می‌رسید جوان می‌خواهد به ساخت فیلم‌های کمدی ادامه دهد اما مسیر او در سینما تغییر کرد.

در ادامه با تعدادی از بهترین فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی رامبد جوان آشنا می‌شوید. مجری، بازیگر و کارگردانی که این روزها با برنامه خندوانه شناخته می‌شود اما تجربه‌ای نسبتا طولانی در دنیای بازیگری و کارگردانی دارد.

بهترین سریال‌های رامبد جوان

در لیست نه‌چندان طولانی سریال‌های تلویزیونی رامبد جوان عناوین جذاب زیادی وجود ندارند. با این حال او تلاش کرده تا کیفیت را فدای کمیت نکند و به همین دلیل در میان چند سریالی که در آن‌ها هنرنمایی کرده، عناوین جالبی هم وجود دارند. عناوینی که برخلاف جدیدترین سریال رامبد جوان یعنی سریال مردم معمولی [نقد سریال مردم معمولی را در ویجیاتو بخوانید] سرشار از خلاقیت بودند و به همین دلیل برای مدت‌ها در خاطره‌ها باقی مانده‌اند.

سریال خانه سبز

بیژن بیرنگ و مسعود رسام از جمله کارگردان‌های درخشان تلویزیون در دهه ۱۳۷۰ بودند که با خلق آثاری جذاب و خیره‌کننده بخش قابل توجهی از حس نوستالژی روزهای پس از جنگ تحمیلی را تصاحب کردند. این دو کارگردان دوست‌داشتنی پس از موفقیت سریال همسران که در سال ۱۳۷۳ پخش می‌شد به سراغ پروژه جدیدی رفتند تا یک بار دیگر مخاطب ایرانی را در فضای شیرین داستان‌پردازی‌هایشان غوطه‌ور کنند. سریال خانه‌ سبز در سال ۱۳۷۵ از راه رسید و نه‌تنها به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیون در دهه ۱۳۷۰ تبدیل شد بلکه انتظارات مخاطبین تلویزیون از عناوین جعبه جادویی را بیشتر کرد.

خسرو شکیبایی، مهرانه مهین‌ترابی، داریوش اسدزاده، حمیده خیرآبادی و رامبد جوان از بازیگران اصلی این سریال بودند. رامبد جوان با هنرنمایی جذابی که در سریال خانه سبز داشت فرصت به عنوان یک استعداد نوظهور در تلویزیون ایران جدی گرفته شد. با این حال نباید فراموش کرد که درخشش جوان در سریال قبلی زوج رسام-بیرنگ دلیل اصلی حضور او در سریال خانه سبز بود. رامبد جوان با وجود فرصت اندکی که برای هنرنمایی در سریال همسران داشت به خوبی از پس نقش هیجان‌انگیزی که برعهده داشت، برآمده بود.

سریال خانه سبز که چهارشنبه‌ شب‌ها از شبکه دو سیمای ملی پخش می‌شد، یکی از محبوب‌ترین سریال‌های کمدی درام بعد از انقلاب است که با کمک مضامین خانوادگی و جذابی که در اختیار داشت هنوز هم در ذهن مخاطبان قدیمی‌اش می‌درخشد.

سریال مسافران

این سریال با مجموعه‌ای از ایده‌ها که به نظر می‌رسید تنها در ذهن رامبد جوان پرورش پیدا می‌کند در سال ۱۳۸۸ خوش درخشید. سریال مسافران به‌ عنوان یکی از تاثیرگذارترین و محبوب‌ترین سریال‌های دهه ۱۳۸۰ هنوز هم جذاب به نظر می‌رسد. چهارمین تجربه کارگردانی رامبد جوان در چارچوب استانداردهای صدا و سیما، اثری جذاب و متمایز بود. اگرچه این سریال می‌توانست آغازگر سبک نوینی از سریال‌سازی با معیارهای رامبد جوان باشد اما جوان کمدی موقعیت‌محور این سریال را در عناوین بعدی‌اش ادامه نداد.

برادران قاسم‌خانی در کنار خشایار الوند، فرید هادی و علیرضا ناظر فصیحی وظیفه نویسندگی فیلم‌نامه سریال مسافران را برعهده داشتند. بنابراین طبیعی به نظر می‌رسد که این سریال به یکی از بهترین عناوین تلویزیون در دهه ۱۳۸۰ تبدیل شود. رامبد جوان در مقام کارگردانی فرصت آن را پیدا کرد تا در کنار حمید لولایی، حسن معجونی، سحر دولتشاهی، شقایق دهقان، نصرالله رادش و پروین قائم‌مقامی هنرنمایی کند.

شخصیت‌پردازی جذاب و خرده‌داستان‌های دلنشین سریال مسافران این سریال را به عنوانی عامه‌پسند و ساده اما تاثیرگذار تبدیل کرده بود. در انتهای هر قسمت از سریال مسافران نوبت به بهرام [با هنرنمایی حسن معجونی] می‌رسید تا به عنوان یک بیگانه فضایی آن‌چه از زندگی در کنار انسان‌ها آموخته را به کنفدراسیون راه شیری گزارش کند. در جریان همین مونولوگ‌های حسن معجونی بود که بسیاری از جزییات فرهنگ ایرانی مورد نقد و بررسی قرار می‌گرفت. بنابراین فیلم‌نامه سریال مسافران با وجود همه جذابیت‌های کمدی‌‌گونه‌ای که داشت در نهایت تلاش می‌کرد تا دستاوردهای اخلاقی هم داشته باشد.

به همان میزان که هنرنمایی نصرالله رادش از یاد نمی‌رود باید به حضور کوتاه رضا شفیعی‌جم و احمد ایران‌دوست در سریال مسافران هم اشاره کرد. این سریال که تهیه‌کنندگی آن برعهده محسن چگینی بود از ۲۹ تیر ۸۸ تا ۲۶ آذر ۸۸ توسط شبکه سه صدا و سیما پخش شد. ۶۹ قسمت سریال مسافران به صورت میانگین ۴۰ دقیقه زمان داشتند. رامبد جوان با کمک این سریال که موسیقی تیتراژ پایانی‌اش را از فرانچایز Star Wars وام گرفته بود به نقطه اوج کارگردانی در سریال‌های تلویزیونی رسید. نقطه‌ اوجی که بعدها هرگز در کارنامه او تکرار نشد.

سریال ساختمان پزشکان

www.AsanDownload.com

اگرچه رامبد جوان به عنوان بازیگر مهمان فقط در سه قسمت از سریال ساختمان پزشکان حضور پیدا کرد اما اهمیت این سریال کمدی محبوب در تلویزیون ایران به حدی کلیدی است که باید سریال ساختمان پزشکان را هم در لیست بهترین سریال‌های رامبد جوان قرار داد. در شرایطی مشابه با سریال مسافران در لیست نویسندگان سریال ساختمان پزشکان هم نام برادران قاسم‌خانی به چشم می‌خورد. این بار در کنار پیمان و مهراب قاسم‌خانی اما حمید برزگر و امیر برادران حضور داشتند. سروش صحت هم به عنوان کارگردان سریال ساختمان پزشکان در کنار تیم فیلم‌نامه‌نویسی حضور پیدا کرد.

این سریال نه‌تنها یکی از محبوب‌ترین و بهترین‌ سریا‌ل‌های تلویزیون در دهه ۱۳۹۰ بود بلکه با گذشت ده سال از زمان پخش هنوز هم دیدنی به نظر می‌رسد. شخصیت‌های سریال ساختمان پزشکان به واسطه شخصیت‌پردازی بی‌بدیلی که در دل داستان شکل می‌گرفت باعث شکل‌گیری مجموعه‌ای از بهترین و خنده‌دارترین اتفاقات کمدی می‌شدند.

خانم شیرزاد [با هنرنمایی شقایق دهقان] با بهره‌گیری از یکی از بهترین شخصیت‌پردازی‌های ممکن در میان شخصیت‌هایی که در تلویزیون ایران معرفی شده‌اند، هنوز هم پس از سال‌ها یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین شخصیت‌های سریال های طنز است. محبوبیت شخصیت خانم شیرزاد به حدی زیاد بود که شقایق دهقان بعدها برای اجرایی کمدی با ظاهر این شخصیت در برنامه خندوانه هم حضور پیدا کرد.

بهنام تشکر، بیژن بنفشه‌خواه، شقایق دهقان، هومن برق‌نورد، فرناز رهنما، امید روحانی، سیروس ابراهیم‌زاده، نعیمه نظام‌دوست و هوشنگ حریرچیان از بازیگران اصلی سریال ساختمان پزشکان بودند. رامبد جوان تنها در قسمت پایانی این سریال حضور پیدا کرد اما نقش کلیدی و جذابی در بسط و پایان داستان داشت.

این سریال از ۳۱ اردیبهشت ۹۰ تا ۸ مرداد ۹۰ توسط شبکه سه صدا و سیما پخش شد. سریال ساختمان پزشکان با ۵۷ قسمت به جایگاهی در نزد مخاطب ایرانی دست پیدا کرد که نزدیک‌شدن به آن دشوار به نظر می‌رسد.

سریال پژمان

آن‌چه پژمان جمشیدی را امروز به یکی از ستاره‌های سینما و تلویزیون ایران تبدیل کرده، سریال پژمان بود. سریالی که از ۶ مهر ۹۲ تا ۱۲ آبان ۹۲ و تنها در چارچوب ۲۶ قسمت توسط شبکه سه صدا و سیما پخش شد اما به دلیل روایت متفاوتی که داشت به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیون تبدیل شد. رامبد جوان تنها در یک قسمت از این سریال حضور داشت اما بی‌نظیربودن سریال پژمان به حدی غیرقابل‌ انکار به نظر می‌رسد که قرارگرفتن نام آن در میان بهترین سریال‌های رامبد جوان چندان هم عجیب نیست.

پژمان جمشیدی در این سریال در نقش خودش قرار گرفت؛ فوتبالیست بازنشسته‌ای که اگرچه تصور می‌کند هنوز هم برای مردم محبوب به نظر می‌رسد اما واقعیت آن است که هیچکس نام او را به یاد نمی‌آورد. تلاش‌های جمشیدی در شرایطی برای پیداکردن یک باشگاه جدید به بن‌بست می‌خورد که خانواده همسرش از او انتظارات بسیار بالایی دارند و همین تناقض‌ها باعث شکل‌گیر موقعیت‌های جالبی می‌شود.

در کنار فوتبالیست سال‌های نه‌چندان دور پرسپولیس که سابقه یک گل با پیراهن تیم ملی را هم در کارنامه‌اش دارد باید به سایر بازیگران سریال پژمان هم اشاره کرد. این سریال تقریبا پرستاره با حضور سام درخشانی، بهاره رهنما، بیژن بنفشه‌خواه، شقایق دهقان، هوشنگ حریرچیان، اردشیر کاظمی و ویدا جوان جذاب‌تر می‌شود اما نکته جالب حضور تعدادی از ستاره‌های سابق فوتبال ایران در سریال پژمان است.

حمید درخشان، بهروز رهبری‌فرد، علی موسوی، محمد محمدی، آرش برهانی و حسین ماهینی از فوتبالیست‌های شناخته‌شده‌ای هستند که در سکانس‌هایی از سریال پژمان حضور پیدا می‌کنند.

بهترین فیلم‌‌های رامبد جوان

کارنامه رامبد جوان در حوزه فیلم‌سازی و سینما به مراتب جذاب‌تر از حضور او در سریال‌های تلویزیونی به نظر می‌رسد. مرور بهترین فیلم‌های رامبد جوان نشان می‌دهد او را باید در ابتدا یک مجری تلویزیونی و سپس کارگردان سینما دانست و در نهایت اشاره‌ای به هنرنمایی‌هایش در سریال‌های تلویزیونی داشت. با این حال مسیر فیلم‌سازی و هنرنمایی رامبد جوان در سینما هم افت و خیزهای بسیاری داشته است.

فیلم مکس

این فیلم که در سال ۱۳۸۳ اکران شد یکی از ساختارشکن‌ترین و ضدتابوترین فیلم‌های سینمای ایران در دهه ۱۳۸۰ لقب می‌گیرد. شاید به همین دلیل باشد که باید فیلم مکس را در لیست بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینمای هم قرار گرفت. زبان صریح و بی‌تعارف این فیلم طنزی شلاقانه ایجاد می‌کرد که تند و کوبنده به ذهن تماشاگر می‌نشست. نیازی به یادآوری نیست که مانند بیشتر عناوین کمدی به‌یادماندنی سینمای ایران، فیلم‌نامه این فیلم هم توسط پیمان قاسم‌خانی نوشته شده است.

فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش، محمدرضا شریفی‌نیا، پگاه آهنگرانی، نیما شاهرخ‌شاهی و رامبد جوان از بازیگران اصلی فیلمی هستند که داستان به‌شدت جذابی دارد؛ در شرایطی که وزارت ارشاد از نخبگان ایرانی مقیم خارج دعوت می‌کند تا در یک همایش فرهنگی به ایران سفر کنند، یکی از دعوتنامه‌ها برای یک رهبر ارکستر در آمریکا ارسال می‌شود اما این دعوتنامه به دست خواننده‌ای با لقب مکس [با هنرنمایی فرهاد آئیش] می رسد. مکس که از جمله خواننده‌هایی بوده که پیش از انقلاب در ایران فعالیت می‌کرده و پس از انقلاب راهی لس‌آنجلس شده از دریافت چنین دعوت‌نامه‌ای تعجب می‌کند.

او که در بهترین حالت فرصت خوانندگی در کافه و رستوران‌های لس آنجلس را پیدا می‌کرد با ذوق و شوقی باورنکردنی به وطنش بازمی‌گردد تا توانایی‌هایش را ثابت کند اما طبیعی است که واقعیت با آن‌چه در ذهن او جریان پیدا کرده بود هم تفاوت‌های ناراحت‌کننده‌ای داشته باشد. فیلم مکس به کارگردانی سامان مقدم ساخته شد و پس از فیلم صورتی جدی‌ترین هنرنمایی رامبد جوان در سینما بود.

فیلم پسر آدم، دختر حوا

در پنج سال فاصله‌ای که میان اکران فیلم مکس و فیلم پسر آدم، دختر حوا وجود دارد، رامبد جوان روزهای هیجان‌انگیزی را تجربه کرد. او با فیلم اسپاگتی در هشت دقیقه نخستین تجربه کارگردانی‌اش را پشت سر گذاشت و فرصت هنرنمایی در نقش‌های جدی‌تر را پیدا کرد. اما واقعیت آن است که فیلم پسر آدم، دختر حوا می‌تواند مهم‌ترین تجربه سینمایی او باشد. فیلمی که رامبد جوان را به عنوان به یک کارگردان توانمند در سینمای کمدی مطرح کرد.

رامبد جوان تولید این فیلم را در سال ۱۳۸۷ به پایان رساند اما برای اکران آن تا سال ۱۳۸۹ صبر کرد. فیلم پسر آدم، دختر حوا به عنوان فیلمی که در آخرین سال دهه ۱۳۸۰ اکران شده بود، فیلم نسبتا پرستاره‌ای به نظر می‌رسید. مهناز افشار، حامد کمیلی، شیلا خداداد، لیلا اوتادی و رامبد جوان از بازیگران اصلی این فیلم بودند. فیلم پسر آدم، دختر حوا پرفروش‌ترین فیلم کمدی ایران در سال ۱۳۸۹ شد و جایگاه پربیننده‌ترین فیلم سال را هم تصاحب کرد.

این فیلم به دلیل تاثیرگذاری غیرقابل انکاری که در کارنامه سینمایی رامبد جوان داشت در لیست بهترین فیلم‌های سینمایی او قرار می‌گیرد. رامبد جوان در دومین تحربه کارگردانی در سینما به حدی امیدوارکننده ظاهر شد که بسیاری تصور می‌کنند فیلم‌های کمدی او در دهه ۱۳۹۰ می‌تواند خون تازه‌ای به رگ‌های سینمای ایران تقدیم کند. اتفاقی که با فیلم بعدی او رخ داد اما متاسفانه ادامه‌دار نبود.

فیلم ورود آقایان ممنوع

سومین تجربه کارگردانی رامبد جوان می‌تواند یکی از بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینمای ایران باشد. تولید این فیلم در سال ۱۳۸۹ به پایان رسید اما در نهایت در تیر ۱۳۹۰ فرصت اکران پیدا کرد. فیلم ورود آقایان ممنوع با فروشی فراتر از ۵ میلیارد تومان به دومین فیلم پرفروش سال تبدیل شد. مانند بسیاری از آثاری که موفقیت رامبد جوان را به همراه داشته‌اند، نویسندگی فیلم‌نامه فیلم ورود آقایان ممنوع هم برعهده پیمان قاسم‌خانی بود.

ویشکا آسایش، رضا عطاران، مانی حقیقی، پگاه آهنگرانی، بهاره رهنما، علی صادقی، فلامک جنیدی، ستاره پسیانی، حدیث میرامینی، مهرناز بیات و سیاوش چراغی‌پور از بازیگران اصلی فیلم ورود آقایان ممنوع هستند. بنابراین باید پذیرفت که این فیلم، عنوان پرستاره‌ای بود. ویشکا آسایش به لطف هنرنمایی متفاوت و تحسین‌برانگیزی که در فیلم ورود آقایان ممنوع ارائه کرد در نهایت موفق شد جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن بیست و نهمین دوره جشنواره فجر را برنده شود.

موفقیت فیلم ورود آقایان ممنوع ناشی از یک ایده بکر و بی‌بدیل بود که به بهترین شکل ممکن به یک فیلم سینمایی کمدی و تماشایی تبدیل شد. این فیلم با دست‌گذاشتن روی تعصبات بی‌دلیل جامعه ایران موفق می‌شود ذهن متعصب‌ترین تماشاگران را هم قلقلک دهد. ارتباطی که میان شخصیت‌های اصلی فیلم ایجاد می‌شود به موفقیت بیشتر داستان کمک می‌کند و هر کدام از دیالوگ‌های فیلم به شکل جذابی تاثیرگذار به نظر می‌رسند.

داستان فیلم در دبیرستانی دخترانه‌‌ای روایت می‌شود که مدیر سخت‌گیر و مردستیز آن از ورود مردان به مدرسه جلوگیری می‌کند؛ برای مثال ولی مرد خانواده‌ای که به مدرسه می‌آید، حق ورود به دبیرستان را ندارد. اما پس از آن‌که دبیر شیمی دانش‌آموزان المپیادی دبیرستان به دلیل زایمان راهی مرخصی می‌شود، بیتا دارابی [با نقش‌آفرینی ویشکا آسایش] به عنوان مدیر دبیرستان می‌پذیرد که راهی به جز پذیرش یک دبیر مرد ندارد. بنابراین وحید جبلی [با هنرنمایی رضا عطاران] وظیفه خطیر آموزش شیمی به دانش‌آموزان دبیرستان خانم دارابی را برعهده می‌گیرد.

فیلم نگار

رامبد جوان پس از چندین تجربه کمدی در نهایت تصمیم گرفت به سراغ کارگردانی یک درام جنایی رفته و اثر متفاوتی را خلق کند. اگرچه تنوع همیشه جذاب به نظر می‌رسد اما باید با مشکلات ناشی از آن هم کنار آمد. فیلم نگار که در سال ۱۳۹۵ اکران شد هنوز هم متفاوت‌ترین ساخته رامبد جوان لقب می‌گیرد اما به شکل ناامیدکننده‌ای، ضعیف ظاهر شد. با این حال دلیل قانع‌کننده‌ای برای قرارگرفتن این فیلم در لیست بهترین فیلم‌های رامبد جوان وجود دارد.

رامبد جوان که پیش از فیلم‌برداری سریال مسافران با سحر دولتشاهی آشنا شده بود و در نهایت با او ازدواج کرده بود در نهایت در سال ۱۳۹۳ از او جدا شد. او در سال ۱۳۹۵ با نگار جواهریان ازدواج کرد و یک سال بعد فیلم نگار را روی پرده‌های سینما نمایش داد. فیلم‌نامه این فیلم را احسان گودرزی نوشته و موسیقی آن را کریستف رضاعی نواخته است. این فیلم برای ۹ جایزه سی و پنجمین دوره جشنواره فجر نامزد شد اما تنها سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن را تصاحب کرد.

داستان فیلم نگار درباره دختری به نام نگار [با هنرنمایی نگار جواهریان] است که در خانواده‌ای ثروتمند بزرگ شده اما متوجه می‌شود پدرش ظاهرا به دلیل مشکلات اقتصادی خودکشی کرده و به زندگی‌اش پایان داده است. توضیحات پلیس برای نگار قانع‌کننده‌ به نظر نمی‌رسد و به همین دلیل به تنهایی وارد عمل می‌شود تا دلیل واقعی مرگ پدرش را پیدا کند. او در مسیر پیداکردن حقیقت با چالش‌های بسیاری مواجه می‌شود.

فیلم قانون مورفی

مانند همه ورزشکارانی که به نقطه اوج می‌رسند و در نهایت سقوط می‌کنند، سینماگران هم شرایط مشابهی دارند. کمتر سینماگری را می‌توان پیدا کرد که در همه روزهای دوران حرفه‌ای‌اش در بالاترین سطح ممکن قرار گرفته شود و این نقطه دور از دسترس را حفظ کرده باشد. بنابراین رامبد جوان هم از این قاعده مستثنی نیست. آخرین تجربه کارگردانی رامبد جوان نه‌تنها ضعیف‌ترین فیلم کارنامه کاری او لقب می‌گیرد بلکه به هیچ‌وجه قابل تحمل هم نیست.

با وجود هنرنمایی تعدادی از شناخته‌شده‌ترین بازیگران سینمای ایران اما فیلم قانون مورفی شانس زیادی برای موفقیت ندارد. اگرچه این فیلم حدود ۱۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ فروخت اما با داستانی ناامیدکننده به یکی از ضعیف‌ترین فیلم‌های کمدی چند سال اخیر سینمای ایران تبدیل شد.

از مجموعه سریال‌های فراموش‌شده در ویجیاتو بخوانید:

جیمز باند بی‌تربیت در سریال Archerفیلسوف کمدین نیویورکی در سریال Louieکمدی‌تر از زندگی کارمندی با سریال The Officeوقتی والتر وایت در سریال Ozark حسابدار می‌شودسریال The X-Files و مخوف‌ترین پرونده‌های ماوراییسریال Sons of Anarchy و داستان رفتن و نرسیدن پیوستهشیوع ویروسی در سال ۲۰۲۰ در سریال The Last Man on Earth

اشتراک گذاری مطلب
برچسب ها :

تمام حقوق برای موزیک اس ام اس ❤️ محفوظ بوده . کپی برداری از مطالب سایت با ذکر منبع و درج لینک مانعی ندارد.